TIPS HAMIL MUDAH CEPAT

TIPS HAMIL MUDAH CEPAT

Thursday 12 April 2018

LELAKI PERLU TAHU !! KELEBIHAN SUSU KAMBING BUAT LELAKI SEJATI !



Ramai yang tidak mengetahui bahawa susu kambing adalah susu yang ada pelbagai khasiat yang baik untuk tubuh badan kita. Susu kambing memang sesuai diminum untuk semua peringkat umur.


Kesuburan wanita dan lelaki juga sangat membantu jika anda amalkan susu kambing. Dengan rutin harian meminum susu kambing, kesuburan wanita dan lelaki normal mampu menambahkan hormon, mengktifkan dan menguatkan sperma, merangsang rahim dan memanaskan organ pembiakan.

Meminum susu kambing ini telah pun menjadi amalan oleh remaja-remaja di tanah arab yang telah pun mendirikan rumahtangga. Susu kambing sebenarnya boleh membantu merangsang rahim, menguatkan organ pembiakan dan juga menguatkan tenaga-tenaga dalaman kita.


 


Apa Khasiat Susu Kambing?

Kandungan Kalsium dan Phosporos yang terkandung di dalam susu kambing hampir sama dengan susu ibu. Jumlah protein, vitamin A, mineral dan zat besi di dalam susu kambing ternyata melebihi daripada susu lembu.

Susu kambing mempunyai sifat alkali yang mampu membantu memaksimumkan penyerapan zat dalam badan dan menurunkan kadar asid dalam darah.Ianya juga boleh meningkatkan daya imunisasi badan dan menyahkan toksid didalam darah kita.

Susu Kambing mempunyai saiz molekul-molukel yang amat kecil berbanding dengan susu lembu bagi mempercepatkan penghadaman didalam perut manusia. Mengandungi faktor bio aktif seperti IGF1 yang sangat tinggi dan jug asid CLA (conjugated linoleac acid) sebagai agen anti kanser.



Antara Khasiat Susu Kambing untuk Lelaki Sejati

⏩Tidak menyebabkan alergi
⏩Menguatkan sistem imunisasi tubuh
⏩Bersifat alkali.
⏩Terdapat banyak vitamin dan mineral 
⏩Meningkatkan daya kepekaan, tumpuan dan ingatan
⏩Melancarkan sistem pencernaan dan usus
⏩Menguatkan kualiti sperma
⏩Merawat pelbagai jenis penyakit 
⏩Mengimbangi gula dalam darah dan kolesterol
⏩Menguatkan tulang, gigi, otot, sendi
⏩Memulihkan tenaga dalaman
⏩Memanaskan organ pembiakan 
⏩Menambah dan mengaktifkan hormon




Susu Kambing Minuman Sunnah?

Kenapa Nabi Muhammad saw gemar mengamalkan susu kambing.


No comments:

Post a Comment

LIVE CHAT