TIPS HAMIL MUDAH CEPAT

TIPS HAMIL MUDAH CEPAT

Saturday 13 June 2015

ANAK OH ANAK !!!

Salam semua... Eaisyah nak citer sikit semalam punya hal... Bwk la si kakak ni Hasanah gi Hello Kitty.. kami ber 3 pergi.. Me, my lovely hubby n my hasanah.. Dah puas ber hello kitty kami nk pulang.. Tp sampai kat pintu keluar tu, staff hello kitty bgtau saya

" Tak nak tunggu last show ke puan? " Semua ada, BARNEY , BOB THE BUILDER, TIKUS YG PAKAI BJU BALLET ( saya tak tau nama dia apa ), HELLO KITTY and mcm2 lagi la... Of coz saya patah balik sbb Hasanah giler kan BARNEY.. Pagi , petang , siang , malam.. wajib negok Barney.. Sampai kami semua dah hapal semua lagu BARNEY.. Ibu saya pun dah hapal semua dialog BARNEY hokeyyy...

Di pendek kan cerita... saya pun patah la balik ke stage tempat die org nk buat show... Hasanah masih dlm stroller.. Ayah die pun bukak la seat belt .. Nak melepas kn hasanah dari seat nya sebab die dah meronta2 nk turun.. Saya melangkah ke tong sampah sbb nk buang sampah2 yg dah penuh dlm handbeg saya yg dah serupa tong sampah.. Tong sampah tu sebelah escalator.. Hasanah berlari ke arah saya, sbb die ingt saya nak naik ke atas.. Dengan sepontan saya berlari nk kejar Hasanah sbb takut die naik escalator.. Dapat lari 2 langkah je.. gedebuk saya jatuh !!!! Subahanallah... Terdiam kejap saya sbb pikirkan baby dlm perut... Time tu nak menagis pun ada.. Semua panic jap sbb saya mengandung kan.. Perut dah sarat dah 8 bulan !!!.. Ada this chinese lady tolong angkat saya.. Suami saya dok kutip brg2 yg berterabur.. Saya dok kejap kat kerusi.. tarik nafas... time tu doa dan istifar byk2.. mintak ampun kat Allah.. Mohon di beri kekuatan dan di lindungi kandungan saya ni...

Suami terus ajak balik.. Sampai je kat rumah terus cek.. Takut2 ada darah ke.. Alhamdulillah x da.. ANAK UMI KUAT !! :) Tapi baby x bergerak !!!! Saya diam... Nak nagis x boleh.. X kan nak salah kan Hasanah.. Dia masih kecik lagi tak faham apa2... Saya doa... doa... dan terus berdoa..

Pergi ke dapur saya mkn 1 bj HABBASAUDA LISTRA and 1 gelas susu kambing .. Alhamdulillah lepas magrib baby mula aktif... bergolek2 dlm perut saya... Terima kasih Allah.. Syukur atas segala nikmat dan pinjaman yg di beri.. ;')

Anak maaf kan umi sbb cuai dan terlalu aktif , Insya Allah umi akan lebih berhati2 lepas ini.. Apa pun Umi yakin anak Umi KUAT dan HEBAT !! :)

Ya Allah hamba mohon pada MU

 LINDUNGI LA ANAK2 HAMBA YA ALLAH... JADIKAN LAH MEREKA ANAK2 YG SOLEH DAN SOLEHAH.. YANG AKAN MEMBERI MANFAAT PADA ORG LAIN.. YANG TAAT PD SEGALA PERINTAH MU.. YANG BAIK AKHLAK NYA.. YANG CANTIK RUPA NYA.. PERMUDAHKAN LAH SEGALA URUSAN MEREKA DI DUNIA DAN AKHIRAT..

amin ya rabalamin....


Pada bakal2 ibu di luar saya saya mohon, jaga kandungan anda baik2.. Jgn jadi mcm saya aktif sgt sampai terlupe yg saya ni mengandung ( ada hati nk berlari ) ..Jaga amanah Allah ini sebaik2 nya sebab tak semua nya di beri peluang spt kita.. Amalkan makanan SUNNAH sebanyak mungkin.. Insya Allah anak anda akan KUAT dan SIHAT.. 


Salam sayang dari saya Eaisyah Hamzah

Assalamualaikum.. (jawab tau !! tak jawab dosa ;) 






No comments:

Post a Comment

LIVE CHAT